Duet

肋骨をねらえ、爪先で蹴り上げろ。

林圭介
上瀬留衣

Keisuke Hayashi
kamiserui

2022年 12月16日(金)- 2023年 1月22日(日)

16th Dec(fri), 2022 - 22nd Jan(sun), 2023

開廊:木-日 12:00 - 19:00
月・火・水休廊 冬期休廊期間:12月26日 - 1月5日

レセプションパーティ

12月17日(土) 18:00~19:30

2022年の忘年会を兼ねて行います。

作家が在廊します。

入場無料

会場

Gallery OUT of PLACE
Open : thu. - sun. 12:00 - 19:00
Closed : mon. tue. wed. Winter closure: 26 Dec - 5 Jan.

Reception

17 Dec (Sat) 18:00-19:30

This event will also serve as a year-end party for the year 2022.

The artists will be present.

Admission free.

Venue

Gallery OUT of PLACE

この度、林圭介(油彩)と上瀬留衣(立体造形)による、二人展「 Duet  -肋骨をねらえ、爪先で蹴り上げろ-」を開催します。

全く異なるとはいえ、表現手法、発表形態はオルソドックスな二人。しかし二人のベクトルはどこまでもパラレルで、その二人が掛け合わされた時、完全なメタフィジカル空間が出現する。不条理かつ不可解、非常識にして非道な二重唱をご体感ください。

今からおよそ10年あと、大阪は西成の界隈で商店のシャッターに絵を(人から頼まれて)描くというようなことをやっていた。物珍しい作業をしていると、土地柄もあってか、いろいろな人に声を掛けられる。
ある日話しかけてきたのは、飛田新地あたりを流しているタクシーの運転手さん。年の頃50代前半、白髪混じりのダンディーはオーディオマニアらしく、絵なんか描いてるくらいやから音も興味あるやろといった感じで自分の趣味について語りだした。一本何万円もするケーブルで音質が変わってしまうことや、理想のサウンドを追求するための苦労など、それなりに興味深い話が続いたあと御大が放った一言。

「兄ちゃん、世間では低音は腹にくるとか言うけどな、アレは嘘や。ほんまの重低音いうんはな、肋骨に響くんや。」

というわけで今回は、肋骨に響くような展示を目指します。 文:林圭介 2022年10月

私が日頃遭遇する偶然に噛み合っていない状況から生まれる面白さ、他意なき純粋な滑稽さ・分からなさとも言えるでしょうか、に対して嘔吐を伴う興奮と圧倒的な美しさ、そして爆笑を見出し続けることは、私が上瀬留衣の生を私の生として受け入れていないことからきているのでしょう。
いつまでも私にとって上瀬留衣は私ではなく、上瀬留衣という架空の生を私自身が35年間知らないうちに興じていた/いる、本当はそれが全てなのかもしれません。文:上瀬留衣 2022年10月

We are pleased to present a two-person exhibition : Keisuke Hayashi (oil painting) and kamiserui (sculpture) entitled Duet - Aim for the ribs, kick up on your toes.
Although completely different, the two artists are orthodox in their methods of expression and presentation. However, their vectors are parallel to each other, and when the two are crossed, a complete metaphysical space emerges.Experience an absurd, incomprehensible, insane and outrageous duet.

About ten years ago, I was painting pictures (at the request of others) on shop shutters in the Nishinari area of Osaka. While doing this unusual work, I was approached by all sorts of people, probably because of the locality. One day I was approached by a taxi driver who was driving around the Tobita Shinchi area. This grey-haired dandy in his early fifties seemed to be an audiophile, and told me "You're interested in sound too, aren't you, since you draw pictures? Finally, he began to talk about his hobbies with great gusto. After a series of interesting conversations about how cables costing tens of thousands of yen a piece can change the sound quality and the hardships involved in pursuing the ideal sound, he said something to the effect of: "Brother, people say that bass sound is good for the stomach, but that's a lie. The real bass is the one that hits you in the ribs." This time, therefore, I aim to create an exhibition that resonates in the ribs. Text by Keisuke Hayashi, October 2022

The fun that comes from the situations I encounter on a daily basis that do not coincide with each other, the pure ridiculousness and incomprehensibility without any other intention, the excitement that accompanies vomiting, the overwhelming beauty and the laughter that I continue to find in kamiserui's life, is because I have not accepted her life as my life. I guess it comes from the fact that I have not accepted the life of kamiserui as my life.
For me, kamiserui would never be me, but I myself have been entertaining the fictional life of kamiserui for 35 years without knowing it, and that may be all that really matters. Text by kamiserui, October 2022.